26 mai 2011

Amintiri din Corfu - Insula Verde

Astazi mi-am reamintit de vacanta in Corfu din 2009. Acest paradis verde si-a lasat atat puternic amprenta asupra mea , incat atunci cand stau si savurez in gand amintirile, simt ca prin vis in nari mirosul Marii Ionice si in spatele "ecranului" ochilor mei se desfasoara imagini de vis: verdele intens al chiparosilor, trunchiurile intortocheate ale maslinilor salbatici , claritatea apei si albastrul ei cel mai pur din Laguna Albastra.

plaja din Acharavi
 Am sa incep prin a va face cunoscuta legenda insulei Corfu:  Poseidon, zeul marilor,  s-a indragostit de frumoasa nimfa Korkyra, fiica lui Asopus si a nimfei Metope si a rapit-o, asa cum procedau in general zeii. Korkyra a fost dusa intr-o insula fara nume, iar Poseidon a decis sa ii imprumute acestei insule numele iubitei sale. Copilul pe care l-au avut cei doi s-a numit Phaiax, la fel si locuitorii insulei.

Insula Corfu este, de altfel, prezenta in mod constant in mitologia greaca, de ea legandu-se numeroase legende. Se spune ca acesta este locul in care Hercule a iubit-o pe Naiada Melite, inainte de a-si incepe muncile. De asemenea, Corfu a fost refugiul argonautilor, iar in Odiseea lui Homer, Corfu este insula in care Ulise o intalneste pe Nausica, fiica regelui Alkinoos.


Informatiile principale pe care ar trebui sa le stiti sunt: 
- capitala este Kerkira (sau Corfu town),
- insula are 600 km patrati
- este de o diversitate deosebita in ceea ce priveste vegetatia: maslini salbatici (in jur de 3 milioane)  chiparosi, cactusi si ficusi uriasi, palmieri etc

Daca va intrebati de ce sunt atat de multi maslini pe insula, iata povestea: Incepand cu anul 1565, venetienii au inceput sa planteze maslini in insula Corfu, inlocuind culturile de vita de vie. Acestia le ofereau locuitorilor din Corfu cate o moneda de aur pentru plantarea unui maslin, astfel ca in scurt timp insula a ajuns la impresionantul numar de 2 milioane maslini. Curios este faptul ca venetienii nu foloseau uleiul de masline in alimentatie, ci pentru iluminatul cu lampi din Venetia.

Exista o puzderie de statiuni/ plaje dintre care doresc sa amintesc: Agios Gordis, Paleokastritsa, St. Giorgios, Gouvis, Acharavi, Kavos, Sidari, Pelekas etc Insa le puteti vedea pe toate in partea stanga, in cadrul hartii insulei, dand click pe aceasta pentru zoom.
Si fiindca m-a curpins melancolia, mai bine sa va povestesc cum a fost: am petrecut in Corfu o saptamana intreaga, in Acharavi (unde plaja are nisip fin si la fel si intrarea in mare este lina).
 

Excursia am achizitionat-o de la Europa Travel si ne-a costat pt 2 persoane cu demipensiune si transportul cu autocarul in jur de 1500 RON. Drumul cu autocarul dureaza in jur de 14-16 ore si este destul de obositor, se fac opriri din 3 in 3 ore pentru papa si alte necesitati. Insa atunci cand am ajuns sa traversam marea Ionica spre Corfu, chiar la rasaritul soarelui, am zis ca tot efortul si chinul a meritat! Era de vis. (traversarea a durat cred mai bine de o ora in care ne-am desfatat cu cafele) Vasul era urias (incapeau in el mai  multe tiruri).

traversand Marea Ionica, de la Igoumenitza catre Corfu

 Bani de cheltuiala va recomand sa aveti in jur de 500 euro de persoana, cu care veti putea face excursii optionale gen croaziere in jurul insulei sau catre insulele apropiate –Paxos& Antipaxos, Corfu Town, Laguna Albastra, Palatul lui Ahile etc
proprietarul hotelului Marie

Ne-am cazat la Hotelul Marie ***(- hotel tip vila, foarte frumos, dotat cu o piscina medie, si o gradina in care se lua masa, plina de lamai care iti atarnau deasupra capului si flori) unde am beneficiat de demipensiune. Am retinut numele proprietaresei: Lula, pe sotul dansei nu mai stiu cum il chema. Aveau o pisica birmaneza foarte botoasa :D

sa intind mana sa iau o lamaie?



in curtea hotelului Marie in ziua plecarii, singura zi cand a plouat

la piscina hotelului


Din cele 6 zile (pentru ca in a saptea am plecat inapoi catre casa):
- in prima zi cand am ajuns nu am facut nici o excursie, ci pur si simplu am stat la plaja pe plaja din Acharavi si ne-am balacit in marea de culoare turcoaz.
- in a 2-a si a 3-a zi am fost in croaziere cu vasul in jurul insulei si in Paxos si Antipaxos
- in a 4-a am inchiriat o masina si am descoperit insula pe cont propriu, ( am descoperit un loc unde se facea echitatie de genul cruise prin salbaticie, cu popas intr- padurice de maslini salbatici si intoarcere pe malul marii)
- a 5-a zi am petrecut-o vizitand Corfu Town si Palatul lui Ahile,
- a 6-a zi, si ultima, am dedicat-o serii grecesti


Excursiile optionale costau 35 de euro de persoana, pret in care intra de ex croaziera, tranportul cu autocarul pana in port, si un sandwich la bord. Pe vas, depinde cat de repede te urcai la bord, erau la prova chaiselonguri unde te puteai bronza, insa se putea sta foarte bine si pe prosopul intins. La pupa era scaune de ratan in aer liber. Peisajele erau superbe. O data pe zi opream undeva sa facem baie (in larg, pentru ca vasul era mare si nu putea sa traga la tarm oriunde), si se mai faceau opriri de 1 ora prin insule pentru shopping si pentru a putea manca la un restaurant preparate specifice, printre care si homari: yum!Va las in compania catorva fotografii:


vasul nostru ancorat intr-o insula





In ziua cand am inchiriat masina (pt in jur de 20-30 de euro), am fost la plaja in Paleokastritsa. Aici apa este foarte clara si mai putin albastra -clara precum apa de baut ma refer, atfel incat vedeam pestii cum innotau pe langa noi. In apa este pietris si nu nisip, si  de fapt aici este un fel de golf unde circulaa curentii reci de apa, prin urmare apa era un pic mai rece decat la Acharavi. La o terasa aproape de plaja am mancat cel mai bun desert natural: iaurt cu miere si nuci (Doamne ce iaurt bun!!!)


Tot in aceeasi zi am calarit cu totii pe un traseu de doua ore, cu popas intr-o mica padurice de maslini salbatici. Costa 15 euro de persoana. O parte a traseului o faceam pe malul marii, unde ne astepta un fotograf. O fotografie costa 7 euro (asta daca iti placea, nu erai obligat sa cumperi)

caii odihnindu-se la popas
 
In ziua cand am ales excursia in capitala insulei, nu am mai facut croaziera, ci am mers cu autocarul. Am facut oprire prin centrul orasului pentru shopping, am vizitat palatul lui Ahile si am fost la restaurantul Golden Fox de unde se poate vedea TOATA marea.  
 
prin Corfu town

la Bella Vista- Golden Fox


clopotnita de la Pontikonisi- Insula Soarecelui


Ahile invingator



Ultima seara am dedicat-o serii grecesti, care a fost un spectacol traditional cultural insa organizarea la mese a lasat de dorit. Insa spectacolul a fot frumos: dnsuri populare grecesti, muzica live la instrumente traditionale: lauta etc


Tot ce imi doresc este ca macar  10% din fericirea pe care am simtit-o atunci sa fi reusit sa transpun in acest aticol. Si tot ce va doresc si voua este sa ajungeti sa va bucurati si voi de acest colt de rai.

Kalispera!

6 comentarii:

Foarte frumos ai povestit. Se vede ca ti-a placut mult. Sper sa ajung cat mai curand in Grecia, mie imi plac toate locurile cu mare! Deci cu siuranta imi va placere, si daca e si verde, e si mai bine!

Minunate,impresii ,frumoase poze,utile informatii. Multumesc.pentru aceasta vara am ales si noi Insula de smarald=Corfu

Salut, Corfu este singura insula unde la hotelurile cu piscina au dreptul toti turistii (nu doar cei care sunt cazati acolo, este un lucru tipic pentru Corfu), as mai adauga "canal d’amour" care pur si simplu te lasa cu gura cascata !

@Andrei: Ei, nu este chiar asa. Nu TOTI turistii au dreptul de a folosi piscinele hotelurilor, ci numai cei de la alte vile sau hoteluri din apropiere, si numai daca asa ti se spune la receptie. Acum, daca tu te duci acolo si nu te da nimeni afara, e alta treaba, o intamplare. Si oricum, cine ar vrea la piscina cand marea Ionica este ATAT de frumoasa! :)

Noi cand am fost am avut ghidul marco polo (cei care calatoresc stiu de el) si acolo era ceva de genul "only in corfu", treaba cu hotelurile si piscina era una dintre ele. Mai mult de atat si noi am facut acest lucru (mare, mare dar merge si o zi la piscina). Tot ce trebuie sa faci (inclusiv pe plajele private) e sa faci consumatie :)

Pai cam in toate insulele grecesti poti sa ocupi chaize-longuri pe plaje private si sa faci numai consumatie, fara o anumita suma impusa. ceea ce este mult mai tourist friendly decat la noi, unde platesti si chaize-longurile :o probabl ca si cu piscinele este la fel, contra consumatie. oricum, sa zic ca m-am balacit o singura data in piscina, insa nu ma atrag piscinele. au si ele rostul lor, daca sunt meduze, rechini etc. insa nu este cazul marilor, ci oceanele au astfel de inconveniente. asa ca niciodata nu m-ar atrage o reclama turistica pt ca imi arunca in ochi o piscina. la piscna mergi cand stai in oras...

Trimiteți un comentariu

Daca vreti sa lasati un mesaj, acum e momentul!