6 sept. 2011

Mallorca - Perla Mediteranei

Iata ca a venit si luna septembrie, si odata cu ea am fost nevoita sa imi iau la revedere de la concediu si sa revin pe "plaiurile mioritice" ale tarii.

Ce a fost, a fost frumos, mi-am odihnit mintea si am facut multe plimbari in aer liber, m-am bucurat de mare, de soare, mi-am reincarcat bateriile si m-am intors cu "tolba plina" de  povestiri si fotografii din locuri indepartate, pe care am sa vi le dezvalui sper, pana la sfarsitul anului.

Destionatia principala a fost Palma de Mallorca, cea mai mare dintre Insulele Baleare ale insoritei Spanii.

A fost o destinatie de vacanta mai putin prevazuta, dat fiind ca initial tinteam catre Malaga sau Marbella si Gibraltar. Insa se pare ca unele itinerarii sunt scrise dinainte iar alegerile nu le facem noi.

Mi-am reamintit ca geografia se invata calatorind, astfel ca va pot impartasi acum aceste informatii generale pe care le-am aflat si eu de curand:
  • Mallorca (sau Majorca) este cea mai mare dintre cele 3 Insule Baleare (alaturi de Ibiza -cea mai mica; si Menorca - mijlocia), avand o suprafata de 3640 metri patrati
  • Insula este de o diversitate extraordinara d.p.d.v. al formelor geografice, astfel ca aici vom intalni:  - in partea de N-V Muntii Serra de Tramuntana - varful Puig Major avand 1445 metri inaltime ( care anul acesta, pe 27 iunie, au devenit patrimoniu UNESCO); plajele intinse de nisip din Sud; calele (golfurile inconjurate de stanci)cu ape turcoaz din sud catre est incepand cu Capul Seis Salines; torrentele din nord vest si nord (albii antice sapate printre stanci ale unor mari rauri, care au dat nastere unor locuri salbatice de o frumusete ametitoare); pesteri minunate si lacuri
  • Climatul este bland mediteranean
  • Capitala este Palma de Mallorca
  • Simbolurile insulei sunt farul si moara de vant dar si faimoasa Catedrala La Seu
  • Din punct de vedere istoric Mallorca se spune ca ar fi fost fondata de romani in 123 I.Hr., pentru ca mai tarziu sa fie cucerita pe rand de bizantini si de alabi (mauri). In 1229 a fost cucerita de spanioli, mai precis de regele Jaime I de Aragon. Apoi, aproape 500 de ani mai tarziu piratii turci aproape au adus-o in pragul ruinei datorita deselor atacuri.
  • Cetatenii Mallorcai se considera catalani si nu spanioli (atentie, nu faceti confuzii care pot fi considerate jigniri)
  • Pe aeroportul din Palma aterizeaza zilnic incepand cu ora 20:00 cate un avion la fiecare5 minute (ce de munca are turnul de control...mama- mama!). Timp de o ora in continuu pe cer erau trei avioane, iar cand unul cobora spre aterizare, un altul ii lua locul pe cer la orizont.
In continuare va las in compania catorva fotografii, insa va promit ca voi reveni cu articole individuale si cu multe fotografii ale tuturor locurilor minunate descoperite pe aceasta insula. 

Farul de la Cap de Seis Salines

stanci si mare spre Torrent de Pareis
peisaj Cala Morlanda
portul Palmei vazut din Castelul Bellver

6 comentarii:

Multumesc pt. incurajarile de pe blogul meu. Eu sunt abonat la postarile dvs. si am citit, cu mult interes, cam tot ce-ati scris in ultima vreme!

eu stiam ca se considera maiorkini si vorbesc maiorchina, care este diferita de dialectul catalan

:) mallorquina este un dialect de catalana, foarte putin modificat fata de catalana din penisula. limba oficiala este castellana insa dialectul vorbit de popor este cel catalan.

in ce priveste denumirea locuitorilor, oriunde in lume aceasta provine de la denumirea localitatii unde isi duc viata, nu? Insa ca "specie" de spanioli, sunt catalani. (nationalismul catalan care intotdeauna cere autonomie)

absolut minunat!superba descrierea si foarte reusite pozele!

Pozele sunt extrem de frumoase, iar descrierea este perfecta

ce m-as duce pe acolo cand vad frigul asta...

Trimiteți un comentariu

Daca vreti sa lasati un mesaj, acum e momentul!